Sportrusten

Sportrusten in Zuidlaren.

Sportrusten Zuidlaren start op …………….. met het programma 100 dagen sportrusten.  We starten met een “Veldtest” voor het bepalen van jouw omslagpunt*. We trainen 3 a 4 x  (èèn keer per week gezamenlijk) naar  jouw doel. De gezamenlijke training zal op de Zaterdagmiddag plaatvinden, maar in overleg is er ook een mogelijkheid om op de donderdagavond de gezamenlijke training te doen.

Minimale aantal deelnemers is 5 pers. 

(* omslagpunt:  Om daar duidelijkheid over te krijgen, wat moet ik nou trainen? is het omslagpunt een goed vertrekpunt. Met het omslagpunt wordt over het algemeen bedoeld het punt van inspanning, waarbij je gaat verzuren. Iedereen weet dat als je gaat verzuren je de inspanning minder goed vol kunt houden. Andersom is het zo dat als je nog (net) niet aan het verzuren bent dat je dan de inspanning wel lang vol kunt houden. Je ziet, dit is een reden waarom je wilt weten waar je omslagpunt ligt; je wilt weten bij welke inspanning je zo goed mogelijk presteert en die toch lang vol kan houden)

 

Waar?

We starten voor de veldtest en de gezamenlijke trainingen bij de “Herberg de Drentsche Aa” aan de Ruyterweg 2   9469 PN Schipborg Tel: 050 409 1672.

Volg ons op Facebook

 

Voor wie?

Wil jij een halve of hele marathon lopen? Maar zie je op tegen die lange duurlopen van 30K? Of heb je geen tijd om zoveel kilometers te maken? Dan bieden wij een alternatief. Een schema waarbij je voor de marathon maximaal 14K traint. En voor de halve maximaal 10K. Als extraatje slaap je beter en ontspan je makkelijker.

Wat is sportrusten?

Sportrusten is een programma van 100 dagen. Je combineert slim hardlopen met rustig ademen. Slim hardlopen doe je door minder kilometers te maken, maar efficienter te trainen. Rustig ademen doe je met behulp van ademhalingsoefeningen. En daar krijg je veel moois voor terug:

* Blijmoediger brein (geen chagrijn maar een glimlach)
* Meer energie (ook ’s ochtends en ’s avonds na 20:00 topfit)
* Diepere slaap (in. uit. pauze. in. uit. pauzzzzzz..)
* Hogere basissnelheid (bij een lage hartslag harder lopen)
* Betere concentratie (een goed boek lezen en onthouden)

Oké, dat klinkt goed, maar wat is het dan precies?

Het zijn 5 punten die je gedurende 100 dagen lang doet. Het zijn de punten uit de boeken Verademing en Ik, hardloper waar lopers de meeste profijt bij hebben:

1. Iedere dag een ademhalingsoefening
Hoe vaak adem jij? 6 tot 8 keer is genoeg.

2. Kort voor het sporten 2 minuten een ademhalingsoefening
Omdat jij geen warming up doet maar je ademhaling wel moet passen bij je snelheid.

3.  4 x in de week lopen
Omdat twee keer niet genoeg is.

4. 1x per week vogels kijken (da’s rustig sporten)
Geen lepelaars tellen maar vetten verbranden.

5 1 x per drie weken lang en intensief sporten
Dit worden de suikers voor je brein.

 

Hier zijn twee interessante Blogs met meningen en tips!

Blog 1: 5 tips voor een halve marathon

Blog 2: Ademhaling en ademhalingsoefeningen oefeningen

 

Start jij op Zaterdag ……….. ?

Er zijn 4 varianten:

1. Gratis variant: Begin zelf en meld je aan voor de gratis nieuwsbrief. Je ontvangt dan ons ebook ‘Sportrusten voor Hardlopers’ helemaal voor niets. Gratis variant en die blijft ook gratis. Daarnaast geven wij lezingen lezingen door het hele land.

2. Pakket A: In het pakket zitten 2 boeken, een kalender, een stickervel en een programma voor 100 dagen. Zo heb je de kennis bij de hand en krijg je gedurende 100 dagen tips en trucs via ons online programma. Daarnaast maak je een persoonlijk schema, met jouw marathonhartslag.

3. Pakket B: In het pakket zitten een veldtest, een schema, 2 boeken, een kalender, een stickervel, een programma voor 100 dagen. Zo heb je de kennis bij de hand en krijg je gedurende 100 dagen tips en trucs via ons online programma en deelname aan een (halve) marathon. (gratis startbewijs).

4. Pakket C: In het pakket zitten een veldtest, een schema, 2 boeken, een kalender, een stickervel, programma voor 100 dagen, 12 begeleidingen en deelname aan een (halve) marathon. (gratis startbewijs). Zo heb je de kennis bij de hand en krijg je gedurende 100 dagen tips en trucs via ons online programma

Kijk alvast ons filmpje van 2 minuten over je vet- en suikervoorraden. Vetten heb je genoeg, met sportrusten leer je om daar slim gebruik van te maken. Leuk filmpje om te delen met je vrienden.

Volg ons op Facebook

Sportrusten steunt de stichting Run4schools. Van ieder Sportrusten-pakket gaat € 5,00 euro naar Run4schools.

Sportrusten Zuidlaren steunt de stichting  Alpe d’ Huez. Van ieder aanmelding gaat er € 5.00 naar naar  Alpe d’ Huez

(Bezocht 39 totaal, 1 vandaag)

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.